onsdag 2 december 2015

Ta't lugnt, ta en Toy!

Slogan som håller än!
Jag brukar inte hetsa upp mig när nåt ser skumt ut, men igår var jag lite snabb att ringa supporten på banken.

Jag är aldrig otrevlig när jag pratar med killar och tjejer på supporten, det är ofta ungdomar som kanske har sin första tjänst. Ja, det kan man ju ibland bli lite sur på, alltså att företagen inte sätter erfaret folk till såna tjänster. Hur roligt kan det vara att sitta och höra hur kunder klagar och säkert ofta skäller också. "Kunden har alltid rätt"  heter det, men det vet ju alla som haft med kunder att göra att så är det förstås inte.

Jag hade inte helt rätt igår och inte helt fel heller egentligen, det var lite mitt emellan, det såg bara lite skumt ur. Men hade jag lugnat mig tills idag hade alla transaktioner hamnat på plats. Killen jag pratade med blev lite nervös och fick ta hjälp av kollegor, det var kanske första dagen på jobbet för den här killen och han var lite stolt när han förklarade för mig. Klart att jag kostade på mig att tacka för ett bra svar och säga några positiva ord. Vem vet, han kanske blir bankdirektör en gång eller finansminister tack vare att jag sa att han var duktig.

På spinningen idag blev jag utan cykel fast jag bokat och hade min lapp. Men jag hetsade inte upp mig vare sig det var fel i Actics system eller om det var nån som inte bokat som snodde sista cykeln. Ivan lovade hålla bättre koll i fortsättningen, det fick räcka. Handskarna som försvann igår är inte heller nåt att hetsa upp sig för, dom dyker nog upp. Eller så behöver jag ändå ett par nya.

SD blir allt större, nästan 20%, inte ens det hetsar jag upp mig för! Det måste var tillfälligt och lite naturligt just nu i turbulensen, men luften kommer snart att gå ur det märkliga partiet. Donald Trump då? Än så länge är det bara ett problem för USA så det är bara att ta't lugnt.

Det finns det gott om orättvisor där man inte alltid bara kan ta't lugnt utan måste säga ifrån och agera, men i stort hade Alice Babs rätt! Sen är det frågan om Toy finns kvar fortfarande, det blev en naturlig sista fundering för idag.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar