lördag 2 januari 2016

Det är inte lätt att va' ödmjuk

"...för den som är felfri som jag" 

Bildresultat för it's hard to be humble
Muhammed Ali var också inne på det problemet.
Och Mats Rådberg och så jag då. 
One Down, 365 to go och det första jag tänker på är den där egenskapen jag delar med Mats Rådberg. "Det är inte lätt att va' ödmjuk, men jag försöker så mycket jag kan" sjöng Mats och det gäller mig också. Planeringsmöte med mig själv idag nu när nya året just har börjat. Vad kan bli bättre i år? Vad ska jag ändra på? Nya mål? Men allt är ju så perfekt?

Det mesta blir väl som vanligt, dagarna rullar på, men nog har jag planer! Inga nyårslöften i år, men mitt nyårslöfte om jogging från 1996 håller jag fortfarande så möjligen kan det få bli ett nyårslöfte. Att det där gamla löftet kommer att få tjugoårsjubilera, alltså,  

Hade jag några nyårslöften förra året då? Jo, ett. Att skriva lite intressantare blogginlägg tänkte jag då men det sprack. När 2016 kommer att summeras har här i alla fall levererats uppåt 366 visdomsord och kanske något i alla fall kan vara lite intressant. Jag läste för en tid sen Magnus Ugglas bok där hans blogginlägg var publicerade i bokform, och jag kan i alla fall utan att skämmas påstå att min blogg är bra mycket mer intressant än herr Ugglas plattityder!

"Jag längtar så hem till min spegel, jag blir vackrare för varje dag" sjöng Mats också, men just det kanske inte gäller mig. Men planeringsmötet för att hitta på allt bättre mål för 2016 fortsätter i all ödmjukhet.                      


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar