lördag 9 januari 2016

Ombytta roller

Jag har alltid haft svårt att hitta kläder i min storlek. Själv känner jag mig rätt normal, men det beror väl på att jag sett ut så här sen jag blev fullvuxen i 18-19-årsåldern. Man vänjer sig.

XXL på Erikslund har dåligt med S     
Längden blev det den blev och jag blir inte längre. Men ibland har jag varit smalare, ibland tjockare, ibland mycket tjockare innan jag nu har nått den perfekta balansen med ett BMI strax under 25. Kan inte vara bättre, men ändå har jag så himla svårt att hitta kläder som passar.

Rätt storlek!
Rätt OK för det mesta, då slipper jag i alla fall köpa nya kläder alltför ofta så att dom gamla i stället får gå ett varv till, men ibland behöver man faktiskt lite nytt. Som nu när vi börjat förbereda vintersemestern, då kan det vara fint att ha med sig lite nya kläder kläder. Jag behövde nya, oömma vandringsbyxor till våra promenader längs Atlantkusten eller ute på landsbygden. Och hyllorna i affären var sprängfyllda med byxor. Men inte i min storlek.

Jag letade bland dom dyra byxorna, bland reabyxorna och dom allra billigaste. Hur mycket som helst i storlek 52-54-56 men nada, inget som passade mig. Tills jag hittade ett enda par som hamnat på fel plats på en hylla. Min storlek, lagom längd, satt bra i midjan! Det blev en snabb affär!

Margareta då? Jo hon hittade en hel del, men alltid var det nåt som inte passade riktigt. Långa i benen, säckiga, inte rätt färg etc. Men sen när vi kom hem hittade hon ett par hemma i garderoben som faktiskt var riktigt bra. Dom fick duga!

Jag fick nya brallor men hon kör med sina gamla. Inte mer än rätt att det blir så nån gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar