lördag 23 januari 2016

Prylar, prylar

I går kom min PRO-bonus värt uppåt 1500 kronor. Dom skulle få veckan på sig hade jag tänkt, längre hade jag inte tänkt vänta.

Gratis Bluetoothhögtalare och en laddplatta för mobilen 
Dom här prylarna skulle jag som PRO-medlem fått "på köpet" från Tre redan de första dagarna i december då jag köpte min nya mobil och nu 22 januari fick jag dom alltså till sist efter mycket tjat. I sista minuten/sekunden.

Med en från mig vänlig framtoning har jag utan att höja rösten blivit slussad runt på Tre och pratat med många trevliga ungdomar där alltsedan i början av december. Speciellt Malin som var från Västerås hade jag ett trevligt samtal med och självklart skulle hon hjälpa mig och det skulle alla andra också jag pratat med, men inte trodde jag väl att det skulle ta sån här lång tid. Märkligt. Bara att ta bonuspaketet från hyllan och skicka iväg... Det är så här ett företag kan tappa kunder, men Tre har så bra täckning i Sala, så jag blir kvar som Tre-kund. Detta om detta, man ska inte ge sig och jag behövde inte höja rösten.

Prylarna då, har jag inte tillräckligt med prylar redan? Jo, men den trådlösa laddplattan var ju bra och den lilla högtalaren, Samsung Speaker Level Box, måste man bara bli imponerad över. Så liten och med ett så mäktigt ljud som hörs i hela huset. Just en sån manick som stod på "Att köpa"-listan. Klart man kan få ännu bättre ljud med anläggningar 10 gånger dyrare än den här, men det är rätt löjligt att lägga ner så mycket pengar med min dåliga hörsel.

Så här intresserad av prylar var jag inte förr men det kommer ju så mycket nytt hela tiden. Min lillebror, 62, var nöjd med sin gamla mobil fast den slutat fungera på internet. "Men vad har jag för nytta av internet på mobilen" sa han, och jag bara suckade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar