måndag 1 februari 2016

Heureka! Sociala Medier för Äldre

Arkimedes hade sitt badkar, jag har Vallbyrundan.

Det började redan i förra veckan då jag lite motvilligt avvecklade en Facebook-sida som gått i sin (förstår bara äldre ett sånt uttryck?). Sen läste jag Bodil Jönssons tankar i ämnet och jag reserverade Gunilla Brattbergs utlånade bok på bibblan. Ett ämne jag tycker är intressant.

Så idag var en i övrigt rätt förståndig FB-vän lite upprörd över en företeelse på Sociala Medier som visade att han inte var riktigt påläst. Dessutom var det det där med reklam på bloggen igår som allt sammantaget gav en tanke.

Så när jag kom hem från joggingrundan på en för mig riktigt bra tid var det första jag gjorde att lägga upp en ny FB-sida i ämnet.

"Om inte berget inte kan komma till Muhammed får Muhammed komma till berget". Det kom inga "gillare" till min gamla FB-sida och inte många frågor att diskutera. Jag vänder på det och lägger ut lite svar i stället på min nya FB-sida. Ren information för den som vill lära sig mer. Inte för att jag är nån allvetare, men när jag stöter på lite av varje kommer jag att uppdatera min nya FB-sida. Och göra lite reklam för den och tagga friskt. Som om man inte får tillräckligt med reklam redan, men här är det ju fråga om information. Gratisinformation....

Här i Mitt Sjuttital handlar ju förstås mycket om hur det är att bli äldre som lite motvikt till den här ungdomsfixerade tiden man lever i, redan när tonårstiden är över börjar man bli lite passé. Sen får man allt hålla koll på blodtrycket, ha koll på minnet som sviktar, stel i ryggen, ont lite varstans och så där. Men mina bidrag i ämnet Sociala Medier för Äldre får allt sin plats på Facebook.                      

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar