onsdag 9 mars 2016

Rocken var vår ungdoms musik

Bloggen "Mitt sjuttital" har ett 10-årsperspektiv, 2014-2024, med osammanhängande nedslag från mina år från 70 år till 79.  Från "yngre äldre" till "äldre äldre". Och om man nu fortfarande skriver bloggar efter de här 10 åren (2024) kommer jag att byta namn på den  kanske till "The final countdown" eller nåt sånt och fortsätta skrivandet där.    

Bloggar, Instagram, Facebook och allt annat som kallas Sociala Medier. Visst var det tur att man inte var för gammal när allt det här kom, så mycket som vi lite äldre kan ha nytta av.

I år har jag inte hunnit leta än om jag har några ålderskamrater i #blogg100, det är annars det jag hoppas på. Att hitta likasinnade nånstans bland bloggare och andra aktiva seniorer på nätet. Och i den här åldern är det ju också så himla kul när man äntligen får tag på den där gamle lekkamraten man hade i 10-årsåldern eller kompisarna man tappat kontakten med för 50-60 år sen om man kan hålla lite kontakt genom Sociala Medier.  

Rock Everybody on stage
Men de flesta i min åldersgrupp verkar bara tänka att "jag är för gammal för att lära mig det där". 1984, Stasi, övervakning och näthatet surrade mina studentkompisar från 1963 om och sa "Absolut inte" till mitt förslag att surra vidare på Facebook efter vårt 50-årsjubileum härom året. Samma svar har jag fått från pensionärsföreningar jag varit med i och från vänner från barndomen när jag har försökt använda nätet.    

Nattsvart? Nej då. Så kom jag härom året till en PRO-kör med 180 damer o 25-30 gubbs och som vanligt förslog jag att vi skulle synas på nätet. "Så kul!" sa man! Det finns hopp! Hemsida, Instagram, Facebook. Och en blogg om kören också!  Ja lite annat också som t,ex, Twitter mest för att "muta in" namnet Rock Everybody for future use.

Tur att det trots allt finns fler som inte är för gamla! Rocken var vår ungdoms musik och rockkören Rock Everybody sjunger på lördag på Västerås Konserthus! Välkomna!

#blogg100        

                  

2 kommentarer: