måndag 7 mars 2016

Som om inget har hänt

Kanske lite mindre snö, jag minns inte riktigt
Det finns böcker, bloggar och sånger med den titeln och det temat. Precis så tänkte jag också när jag tittade ut på Cityringen i morse och Margareta sa just att det känns precis som vanligt idag. Men tvättmaskinerna blir extra välfyllda förstås.

Men mycket har ändå förstås hänt när vi varit bortresta en månad och jag kommer säkert att summera lite här i mitt sjuttital vad jag egentligen tycker om att resa och några fler kommentarer till vår resa till Portugal, men just i dag är det bara en konstaterande suck.

Här ser allt ut som vanligt när vi vaknar idag. Gråmulet. Vitt på backen. Ingen tjej med toppluva som är ute och rastar sin hund nedanför hotellbalkongen, och inga pensionerade engelsmän ute på morgonpromenad, här är det bara samma gamla vägkorsning. Utsikten som vi haft i snart tolv år. Gomorron Sverige på TV.

Rätt tryggt det också att ha nåt att komma hem till, också ett uppslag för en betraktelse på bloggen. Och den första 2-dagen på en hel månad!

Men där såg vi direkt att vårt syndiga leverne har gett effekt även om vi på både gått och sprungit men inte i samma takt som vi fyllt på med kalorier, så om inte annat har det hänt. Vi har blivit lite tyngre, men det fixar vi.

Synintryck, erfarenheter och roliga episoder. Och några nya kilon att ta tag i. Och så tvättstugan.

#blogg100

        

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar