fredag 11 mars 2016

Spel på datorn inte helt enkelt

När vi råkade på ett par från Västerås på vår semesterresa i Portugal nu i februari var första frågan vi fick om vi spelade bridge. Det är säkert kul men det gör vi inte. När det gäller kort spelar jag bara Svarta Maja med barnbarnen. Och ibland spelar vi Sniff.

Bildresultat för flygsimulator google earth
Come fly with me!
Ligger kortleken framme i fritidshuset kan det nån ytterst enstaka gång  hända att jag lägger en patiens och på sommarkvällarna när vi är många där kan det vara kul att samlas med nåt sällskapsspel. Vi har några olika TP-spel och ett spel där man ska sjunga, nynna och gissa om musik, det har vi skrattat mycket med.

Men spela på datorn gör jag aldrig. Jag kan det helt enkelt inte!

Inte ens gamla Tetris har jag spelat regelbundet, jag blir för stressad och provar jag bilspel och liknande kör jag bara i diket. I Wordfeud har man ju däremot tid att tänka så det är väl rätt OK.

Idag kom jag att tänka på den gamla flygsimulatorn i Google Earth. Den är evigheter sen jag testade den och den är mycket snyggare nu än den var när jag försökte sist, men hur jag än försöker störtar jag okontrollerat inom sekunder. Jag minns när jag visade Casper flygsimulatorn, då kanske 10-11 år, så bara körde han den direkt utan att tänka men jag blir så stressad. Det skulle vara så härligt att flyga ut över världen.

Som tur är har jag ett spel på mobilen som jag gillar rätt bra, det var ett bra tidsfördriv på planet hem från Portugal häromdagen. Svårt, roligt, utmanande och man får såna positiva tillrop när man klarar att lösa ut orden. Wordbrain heter det och  rekommenderas! Svårare än det ser ut att få ut ord från spelplanen som kan se ut som den här till vänster. Men ingen tidspress, enda chansen för mig.

Flygsimulatorn då, ska jag ge upp? Aldrig i livet! Jag blev riktigt förbenad idag att gå bet på en sån enkel sak.

Jag SKA klara av'et om än mödan blir tung så hugg i för vårt fosterland och sjung! Bevingade ord av den store tänkaren från Notviken, Martin Ljung.

#blogg100
     

             

    



  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar