lördag 16 april 2016

Anslagstavlan har spårat ur. Fräckt Kristoffer!

Anslagstavlan är en rest från gamla tider, men alltid kan det locka nån. Och det är gratis för annonsören.

Kristoffer * 12 * 2
Det finns inte många anslagstavlor kvar längre i Västerås men jag gick en runda i centrum idag och hittade i alla fall två plank där jag tänker sätta upp några gamla hederliga affischer, A4 eller möjligen A3, för vår rockshow 5/6 som ett komplement till annan marknadsföring. Men hur är det med respekten för andra nu för tiden?

Den stora anslagstavlan har plats på både fram och baksidan. Totalt 24 stora affischer kan man få upp, 12 på vardera sidan. Men vad ser jag? En ståuppare, tyvärr Kristoffer jag får kalla dig en B-ståuppare, har brett ut sig på båda sidor med sina 24 stora affischer i A1-format. Ockuperat hela planket! Med vilken rätt? Där måste funnits minst 20 andra annonsörer tidigare som klämt upp sina affischer och hoppats på besökare när du Kristoffer kom sättande..

Ja, där kommer Kristoffer (ja Kristoffer det är klart att det inte var du utan dina kompisar) och smäller upp sina affischer över alltihopa. Och det var likadant på baksidan och också på den lilla anslagstavlan. Alla ska veta att Kristoffer är i stan!

Nu var det ett par dar sen han tog över anslagstavlan så några konkurrenter har satt upp sina budskap över Kristoffer, och det kommer jag också att göra när vi fått våra affischer klara, men så sur man blir. Inga hänsyn, ingen respekt. Hur rolig du än är, Krister, kommer jag att tänka "Fräck typ" när jag ser dig på TV Och jag kommer nog inte att köpa biljett för att se dig, så sur blev jag.        

I nästa vecka ska det bli mig ett sant nöje att trycka upp en affisch över din. Men OK - är du bara snäll mot dina barn så ska jag inte vara långsint och jag kommer bara att sabba en av dina affischer.                          

Dag 47 i #blogg100

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar