fredag 22 april 2016

Extra: Dagens väder

Det var idag det hände. Även om det inte varade så länge så är det värt ett extranummer i Mitt Sjuttital.

Löven dröjer på Sparbankseken 
April har varit rätt kylig, inget kortbyxväder än, men nästan varje år brukar jag ha min kortbyxpremiär för min jogging i april även om det alltid blir bakslag några dagar senare.

Även idag, 22/4, var det kyligt och nordlig vind men sol och uppehåll när jag tog min runda utåt Skultuna. Motvind och kanske lite tråkig väg, men just den där vägen gillar jag, man får bara se upp för cyklister, rullskidor och rollerblades. Populärt att motionera där.

Efter drygt 11 kilometer vände jag och tog samma väg hemåt men nu med vinden i ryggen och då, just då, kom kortbyxvädret. Ja, det hade jag ingen nytta av idag, men det var riktigt skönt att känna värmen ett tag.

Riktigt bra joggingtur 22,36 km stod det i löparappen. Nästa vecka lägger jag på 4-5 kilometer och springer ända fram till Skultuna innan jag vänder och då hoppas jag på kortbyxor. Det hade en joggingtjej jag såg inne i stan, man springer fortare och lättare med bara ben. Som jag hade hela tiden i februari i Portugal.

Sen tog vi en tur till affären och med fyllda kassar skulle vi ta oss tillbaka till bilen på parkeringen när regn och hagel vräkte ner. Det här kortbyxvädret varade ovanligt kort i år, jag hann inte ens med!

Fortfarande dag 53 i #blogg100                      

       

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar