söndag 24 april 2016

Livspusslet

Mina föräldrar skjutsade aldrig mig till skolan eller en fritidsaktivitet. Aldrig. Cykel och buss så fick jag klara mig själv.

Stan var mindre och bilen när vi väl skaffade den var till för söndagsutflykten.

Sen med egna barn och fotboll, gymnastik, musiklektioner, scouter, dans etc började skjutsandet. Tom mina föräldrar som aldrig skjutsade mig hjälpte till nu med att skjutsa barnbarn.

Det här är bara en reflektion från bassängkanten en tidig söndagsmorgon utan nån värdering eller åsikt, det är så här det är numera. Det finns så mycket att välja på nu och barnen vill prova på lite av varje och det blir nog bara mer och mer.

Många barn och trångt med träningstider och just simning är visst extra svårt att få plats på, så lilla Selma får alltså sin simträning på söndagsmorgonen och jag fick förtroendet att skjutsa. Riktigt kul för mig och halv nio är inte okristligt tidigt att hoppa i badet.

Det är klart att det är kul sen om barnen blir extra duktiga med sin aktivitet, men då räcker det inte med en söndagsmorgon. Träning 2-3-4.... ggr i veckan och tävlingsresor på helgen. Som hockeysönerna till Margaretas frissa som är riktigt duktiga och där föräldrarna lägger all fritid på grabbarna. Veckoslut, semestrar. Pengar.

Sådär gick dagens betraktelse. Simträningen var kul och gick riktigt bra och just att simma är förstås extra bra att bli bra på. Nu ska vi duscha och åka hem och ta en påtår.

Gomorron!


Dag 55 i #blogg100
Var är simfröken?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar