fredag 15 april 2016

Manschetten darrade till lite

Efter ett inlägg häromdan om upploppsveckan i #blogg100 inför målgången i början av juni fick jag lite kalla fötter. Och kom att tänka på hur många negativa ordspråk och talesätt det finns. Har jag stuckit ut hakan lite väl mycket?

Här i gnällbältet säger vi gärna "Det går aldrig". Undrar om inte en och annan av mina vänner tänker så.

Starten på Lidingövägen.
Här är några andra gnälliga uttyck: "Nu har han tagit sig vatten över huvudet, Man ska inte ropa hej förrän man är över bäcken, Den som gapar över mycket mister ofta hela stycket, Högmod går före fall, Stor i orden liten på jorden etc etc".  Det finns hur mycket som helst med negativa uttryck och går det åt pipsvängen på Stockholmsmaran så muttrar väl mina belackare "Vad var det vi sa"

Det är över en månad kvar så mycket kan hända än, men så här tänker jag inför min hektiska vecka i början av juni:

  • 100% chans att jag kommer till start. Bara en skada, en förkylning e.dyl. står i vägen.
  • 100% chans att jag kommer att försöka ta mig fram till målet när jag väl står där på startlinjen.  

Jag har hittills aldrig brutit ett lopp för att jag är trött, i så fall skulle jag brutit varenda lopp jag är med i, för trött blir man men visst finns det ändå en risk att jag inte kommer i mål. Jag kommer inte att vara så vältränad som jag bruka vara så visst kan nån muskel eller nån led protestera, och den här gången finns också risken att jag hamnar lite väl nära maxgränsen för loppet, 6 timmar. Det kan ju kännas lite nesligt om dom hinner dra repet på upploppet

Men så tänker jag inte än, senaste träningen kändes så bra och jag ska ut en vända idag också. Tar vara på varje ledig stund, men det är så mycket annat man ska hinna med. Men nu lämnar jag det här ett tag, förberedelsen fortsätter fram till examen 4 juni.

Som tur är finns det lite positiva talesätt också som t.ex. "Friskt vågat är hälften vunnet".

Och skulle det så vara att målgångstiden inte blir så hävlig så heter det ju att "Fint folk kommer alltid lite sent"!

Dag 46 i #blogg100
             
          

1 kommentar:

  1. Protest! Gnällbältet är på breddgraden runt Örebro. Västerås ligger då inte där......

    SvaraRadera