lördag 2 april 2016

Med ålderns rätt

Inget aprilskämt, men igår den 1:a april gjorde jag slut med en gammal vana som jag så hårt hållit på. "En vuxen karl byter sina däck själv" har jag alltid sagt, men igår fick däckfirman ta av vinterdäcken och rusta mig och bilen för sommarväglaget.

Inte 100%-igt sant, vinterdäcken som vi kört på i år bytte jag på däckfirman i höstas, men det var ju ihop med köpet av själva däcken så det räknas inte riktigt, och jag syndade visst också en gång under förra seklet, men annars har jag alltid gjort det själv vår som höst även de 20-25 år vi höll oss med två bilar. Men nu är det slut.
På väg ner till Rogers Däck i Sala

Jag gjorde en fundering hösten 2014 och jag får väl bara acceptera att nu har det hänt, nu har jag blivit gubbe. Men å andra sidan så har nog ingen av dom yngre i släkten bytt däcken själva på evigheter, kanske aldrig, så en del blir gubbar tidigt.

Med däcken i Sala var det praktiskt att göra jobbet hos Rogers Däck i Sala och så här får det väl bli nu och nästa steg blir att försöka checka in däcken på däckhotellet, det var fullt hos Roger just nu. Då blir det ännu enklare.

Värt priset? Jo, dom bjuder på gratis kaffe och jag och en annan kund i min ålder där hos Roger, som också bytte däck för första gången på däckfirma, vi kom överens att ses till hösten på en kopp kaffe hos Roger så det får väl vara värt priset.

Med ålderns rätt.

Dag 33 i #blogg100
    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar