onsdag 27 april 2016

Min groominghylla

Igår lärde jag mig ett nytt ord. Jag är så gammalmodig att jag inte visste vad en groominghylla var, men nu vet jag. Dags att sätta stil på den!

Min groominghylla.
Jag glömde visa deodoranten.
Metro hade tips igår på krämer för män för att få bort mörka ringar under ögonen, att återfukta huden och ansiktstvätt för att få bort bakterier i ansiktet, inget sånt här finns på min groominghylla. Känns lite frökenaktigt att badda bort bakterier i ansiktet, duger det inte med vanlig tvål? Jag är skeptisk. Deras förslag var krämer och vätskor för 800-1200 där jag inte lägger ner ett öre.

På nätet såg jag att Tidningen Elle skriver "skippa dubbelduschen" och ger en massa idéer för att uppdatera groominghyllan. Oljor och krämer så att vi killar ska bli vackrare. Jag känner mig stenålders, är det verkligen några som kallar sig män som håller på med sånt här?

Jag då, hur har jag det med min groominghylla. Mager får jag väl erkänna. Förr hade jag bara dubbelduschen, men sen en tid står där en burk hårvax också. Inte är den som min gamla Brylcreme, men den håller lockarna på plats. Och en deodorant kan vara bra, det har jag också.

Men ett OBS: jag kanske är på gång. I affärn i förra veckan köpte jag min vanliga Dubbeldusch (den högra på bilden) men köpte dessutom en ny sort som var nästan dubbelt så dyr som den vanliga. Jag tänkte se om det är nån skillnad när man köper dyrare grejor, om det har nån effekt på damerna i kören och på pensionärsträffen t.ex, och det passade det ju bra att skryta med idag när Metro och Elle tycker att vi killar ska uppgradera vår groominghylla.

"Hitta din trend" skriver Elle, "håll koll på vilken look som passar dig". Det är mycket att tänka på.

Dag 58 i #blogg100
          

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar