onsdag 13 april 2016

Sista veckan i #blogg100 kommer att bli helt galen

Arkivbild från 2014 på 70-årsdagen
Det är lite drygt hälften kvar av #blogg100-racet idag men jag ser redan fram mot sista veckan. Inte just att det här dagliga skrivandet tar slut, jag skriver nästan dagligen ändå, nej det är tempot i sista veckan jag ser fram mot då i början av juni. Som pensionär trivs jag med fartvind i håret.

Veckan kommer att börja lite lätt med några korta joggingrundor, 5-6 km så där och så har jag min 72-årsdag. Just den dagen har vi generalrepetition hela kvällen med rockkören Rock Everybody då vi tränar tillsammans med ungdomarna i kompbandet från Västerås Kulturskola, bra sätt att fira.

Sen kan det väl bli nån mer joggingtur under veckan med några rocklåtar i lurarna och på lördagen blir det tidig avresa till Stockholm. Klockan 12.10 går starten för årets Stockholm Marathon och där kommer herr Widmark stå på startlinjen bland bra många tusen andra vältränade löpare. Men bara drygt 50 i min egen åldersklass, 72 år och äldre! 50 stycken i Sveriges största marathon och av dom är vi två stycken från samma klass på gymnasiet i Västerås, vad är oddsen för det. Och båda uppväxta på Jakobsberg i Västerås och båda heter vi Örjan! Värt en notis i lokalbladet, jag tror jag ska tipsa dom om vi nu båda kommer i mål.

Prerelease av affischen.
Publiceras onsdag 20 april 
Efter målgång blir det en dusch och direkt en tur hem till Västerås för några timmars sömn och förberedelser för en kanonföreställning dagen efter maran med rockkören Rock Everybody. Just idag föll alla pusselbitar på plats och kontraktet blev godkänt och föreningen vågade trycka på startknappen. Vad sägs om det här programmet:

The Cadillac Band med rockmusiker som bara blir bättre för varje år. Namnkunnigast för oss 40-talister är nog Janne Lucas och bandet kryddas med gästartister av allra högsta klass.

Kanske Little Gerhard eller någon annan av dom stora som finns kvar från den tiden. 8 man på scenen och Rock Everybody på det! 150 man och kvinns med en hel del för oss nya låtar, nu sjunger vi Stones och Michael Jackson! Fullsatt! Rock'n'roll!

Sista veckan i #blogg100 kommer att bli helt galen!

Dag 44 i #blogg100

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar