torsdag 16 juni 2016

Blogg100, fjärde och sista våren

Riktigt skönt att #blogg100, min fjärde, är över får jag erkänna. Tveksamt om jag blir med nån fler gång.

Det var kul första gångerna med uppföljningsträffar med föredrag och utvärderingar av bloggarveteraner och folk som AB:s Karin Pettersson och Ebba von Sydow och lite kontakt med andra bloggare och så blev jag FB:vän med Ninni som gjorde radiointervjun där jag fick svamla om bloggeriet. Nu bara tog det slut, inget mer med det. Och inte fick jag nån enda kontakt.

Min klenod framför det
välfyllda bokskåpet
Så alltså rätt skönt att det tog slut och nu några dagar har det inte varit så mycket intryck att få till nåt intressant om. Kanske hade jag kunnat skriva nåt de fåniga skyltarna vid några stugor längs vägen till badet. "Folk har ingen stil" hade jag kunnat skrivit.

Vårt jobb här i stugan är inte mycket att komma med, vi har städat och rensat och jobbat hårt inför sommaren, däremot kanske klenoden jag har i mitt lilla sovrum kan vara lite intressant. Vandringskäppen som jag tillverkade själv 1955 inför Tidölägret. Käppen är gjord av en och bokstäverna är av bly. Undrar om någon fler än jag har spart sin käpp? Fint minne även om jag inte minns något om själva lägret mer än att jag minns att jag kom hem alldeles sönderbränd på rygg och axlar. Det var ju så som man alltid solade förr.

Nej, då kan det kanske bli lite intressantare i nästa blogginlägg, kanske redan i morgon. Jag ska lyssna på ett föredrag i kväll och fru föredraghållerskan blev glad när jag stötte på henne i affären igår och jag lovade att jag skulle komma och lyssna på henne i kväll. Hon började berätta lite direkt där i affären men jag hejdade henne och sa att jag lugnar mig tills föreställningen börjar. Hon har gjort nåt som jag aldrig gjorde och lite grann ångrar jag att det aldrig blev av, men nu blir det desto roligare att höra vad hon tycker.

Det blir nog ett inslag i ämnet här i mitt sjuttital endera dan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar