fredag 3 juni 2016

Grå tinningars charm

Om det nu ligger nån sanning bakom det påståendet så är det kanske den effekten jag känner av.

En nytagen Selfie som intresserar flickorna
Jo, jag har lite grå hårstrån vid tinningarna, annars håller sig hårfärgen någorlunda. På promenaden på stan har jag väl inte märkt så stor uppmärksamhet, mer på Sociala Medier. Och mer på senare tid än förr.

Facebook har jag varit med på i snart 10 år, men det är nu de senaste åren som det har börjat dyka upp regelbundna propåer från unga flickor om att vi ska bli Facebook-vänner, jag fick en fråga idag också. Inget stort problem, jag tackar bara nej så är det inget mer med det.

Idag var det en flicka med engelskt namn från Skåne som gått på Skarpnäcks Folkhögskola och nu jobbar på Mälarenergi här i Västerås ser jag i hennes profil. Det ser ju normalt ut, men det är klart att det inte är normalt att hon skulle vilja bli FB-vän med mig ändå, så grå är inte mina tinningar som ni ser på bilden. Det kan bli som den gången jag av misstag råkade tacka ja till en till synes "familjeflicka" i Uppsala. Som tur var hade jag nämnt mitt misstag för Margareta för det tog bara ett par veckor sen blev jag taggad i en vild och lössläppt tillställning, undrar om ryktet om mitt vilda leverne den gången spred sig på nätet. Jag strök förstås Uppsala-tjejen direkt.

På Instagram får jag också propåer. Typiska namn är Angela Dominique, Patricia Mayflower etc. Där är dom mer rakt på sak och jag stryker och blockar dom också förstås direkt.

Men det här är ju inget nytt, Ukrainska damer brukade skicka epost (händer aldrig numera) och en del vill umgås på Skype. Effekten av grå tinningar ska inte underskattas.

Dag 95 på #blogg100  

      


               

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar