onsdag 8 juni 2016

Hundra dagar med dagliga blogginlägg är över

Den här dikten kommer att tonsättas för att bli ett bidrag i Mello 2017 och jag funderar på att sjunga den själv. Kan jag räkna med din röst?

Mitt ljuva sjuttital
Nu har du klarat målet
Från berg och från var dal
Så hör man segervrålet

Mitt ljuva sjuttital
Du klarade #blogg100
Nu får du hyllningstal
Applåderna hörs dundra

Mitt ljuva sjuttital
Och du var äldst i klassen
Ett ungdomsideal
Idol så in i vassen

Mitt ljuva sjuttital
Min avkrok här på nätet
Du hoppas bli viral
Lägg ner! Det är förmätet

Mitt ljuva sjuttital
Trots hundra bloggardagar
Så är du rätt vital
Mot nya mål du jagar

Mitt ljuva sjuttital
Nog duger väl min sång
Till Mellofestival
Och Skansens Sing along

Mitt ljuva sjuttital
Slut nu på spektaklet
Och glädjen var total
När handen träffa kaklet

Mitt ljuva sjuttital
Min tummelplats i världen
Om sommarn än blir sval
Knäpp upp! Häng med på färden!

Dag 100 i #blogg100

3 kommentarer: