tisdag 7 juni 2016

Nittinian kom, hundringen kommer så småningom

Inte utan att jag känner en viss lättnad att den här bloggarserien tar slut i morgon. Mitt Sjuttital kommer visserligen att tuffa på framöver också, men det blir lite glesare med uppdateringar nu över sommaren.

Inför finalen i morgon har jag kikat lite vad som hänt senaste 99 dagarna, var det nåt speciellt som hände? Har över huvud taget något enda inlägg jag skrivit varit särskilt intressant? Ja, jag har ju inte så stora ambitioner mer än att göra små reflektioner, små nedslag i vardagen. För att visa hur det är att streta på i sjuttitalet, har jag tänkt. Några ämnen har det varit lite extra mycket om.

Som tex min löpning. Jag borde ha löptränat mer än bara bloggat om löpträningen, men jag tog mig i alla fall mål i lördags och fick min medalj.

Så har det förstås varit en hel del om Rock Everybody, om träningen inför rockföreställningen vi hade i söndags. Det skrev jag en del om på Facebook också och hade nog trott och hoppats att få se några fler av mina IRL-vänner i salongen, men vi Västeråsare är lite tröga och ingen blir profet i sitt eget land.

Semestern  i Portugal en hel månad gjorde det lätt för mig att hitta ämnen. Det mest intressanta där var kanske när vi kom hem och ändrade våra frukostvanor! Jag började med havregrynsgröt. Säger det mesta om nivån på inläggen i Mitt Sjuttital.

Åsa Romsons sorti ur Miljöpartitoppen kommenterades några gånger där jag tog hennes parti, jag tyckte att hon kunde får fortsätta ett tag till men f.ö har jag fladdrat runt, måhända inte lämnat några bestående intryck.

Och inte blev det bättre av det här, mitt 99:e inlägg.

Nr 100 skrev jag samtidigt och ligger för publicering tidigt på onsdag morgon 2016-06-08 då min fjärde #blogg100 går i mål. Om inlägg 99 var lättviktigt blir nr 100 däremot en stor succe då jag räknar med både ära och berömmelse för att inte tala om all cash jag kommer att håva in. Vi ses i morgon!

Dag 99 i #blogg100

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar