lördag 30 juli 2016

Amerikanska presidenter

Högaktuellt och jag måste testa mina TP- kunskaper tänkte jag idag. Det gick hyfsat att räkna upp presidenterna och deras årtal.

Dom innan 1944 kan jag inte alls men av presidenterna under min tid var det bara en jag glömt, det var rätt OK. Och vem minns Gerald Ford? Viktigare kanske att känna till svenska statsministrar och dom kan jag förstås allihopa, tom Ullsten.

Trump eller Clinton då som nästa president? Clinton förstås och det är som svensk omöjligt att förstå hur Trump öht kunde bli kandidat. Hur tänker amerikaner? En pajas eller har han nåt som jag bara inte förstår? Så här långt verkar det ju tom rätt jämnt mellan dom båda i opinionen, tänk om Trump går sta och vinner... Intressant är det, men jag kan för lite om inrikespolitiken där för att förstå hur en så märklig typ som Trump kan ha seriösa sympatisörer. 

Jag hejar på Hillary Clinton som krossade glastaket som kandidat och nog tar sig hela vägen till Vita Huset och krossar glastaket en gång till.

Och märkligt att vi i Sverige inte haft en kvinna som statsminister än. Dags att krossa vårt glastak också bara det inte blir en så färglös ledare som AKB efter nästa val.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar