måndag 18 juli 2016

Det gick inte att låta bli att prova Pokémon Go

Härtill är jag nödd och tvungen..

Det ligger i min yrkesroll som Coach inom datateknik för äldre att prova nyheter så idag kör jag lite Pokémon Go. Som resten av världen också gör.

Spelet släpptes visst igår här i Sverige och var lätt att ladda ner. Och gratis, så innan jag dissar eller hissar så tar jag och gör en  test.

När jag skriver detta är det bara 10 minuter sen jag laddade ner det och det är mitt i natten nu så jag har förstås inte hunnit prova spelet än men lite imponerad är jag. Här på tomten alldeles utanför knuten ligger tre monster och väntar på att bli tagna. Det får bli det första jag gör i morron bitti när jag hämtar tidningen, förresten kanske det finns några monster uppe vid brevlådan också?

Våffö gör dom på detta viset? Ja, så hypat som det här är så vill jag veta varför det blivit så populärt, kanske Margareta också vill prova?

151 olika monster ska fångas, jo jag håller med att det verkar knasigt och närmast löjligt. Barnsligt! Men jag är ju bara 72 och då är man ju lite barnslig.

Och vad var det Casper sa? "Det här är framtiden, morfar!"


2 kommentarer:

  1. Hej!
    Redan en vecka tänker jag om jag ska ladda ner "Pokémon Go". Det känns så att alla spela, men jag vet inte om jag ska våga. Det känns så att man blir helt beroende av spelet :D
    Men nu när också min värd-morfar har spelet våga jag kankse också att fång små monster :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lycka till! Jag har fångat ett litet monster och några till ska det väl bli när jag förstått lite mer och jag ska försöka att inte bli beroende, men jag vill gärna veta vad ni ungdomar håller på med....

      Radera