fredag 7 oktober 2016

Dags att ta tag i mitt missbruk

Jag har aldrig hymlat om mitt missbruk, men nu är det dags att ta tag i det och dra ner och bli måttlig. Men total avhållsamhet är nog att gå för långt.

Vaknade i morse med utslag över hela kroppen. Utslag som kliade rätt rejält. Dagens gympass fick jag boka av, inte kan man komma in där med stora blemmor på armar och ben.

Det var i går jag hämningslöst frossade i överflödet från de fyra fruktträden. När det finns obegränsat med äpplen kan jag också konsumera obegränsat med äpplen. Det är inte fråga om att ta 3-4 stycken utan det är mer att jag kedjeäter. Det som lockade mest i går var Åkerö, höstäpplet som är som godast just nu tror jag.

Fallfrukt som legat lite länge och var fula slängde vi i massor på komposten, men fina plockade vi ner i kassar och plockade från träden också, äpplen som nu står i kassar på balkongen och som jag tänkte frossa i mig närmaste tiden.

Och så vaknar jag med nässelutslag! Dags att ta tag i mitt missbruk. Frukten på förmiddagens fruktstund fick bli en banan, och nu drar jag ner äppelätandet till vadå? Kanske tre äpplen om dagen, det verkar väl inte vara för mycket?

Och så blev jag sugen att se om Svenska Ords geniala film Äppelkriget. Här är ett litet utdrag:


3 kommentarer:

  1. Nu blir jag verkligen fundersam för det låter väldans konstigt att allt äppelätande skulle ge dessa nässelutslag. Jag tror mera att det är något annat du ätit tillsammans med äpplena under dagen. Jag har själv råkat ut för något liknande där två "ätkombinationer" inte funkat. Hade du ätit denna mängd av besprutade äpplen, ja då hade orsaken varit solklar, även för mig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, vad vet jag... Men överkonsumtionen är nog troligast. Jag får helt enkelt göra en ny test.

      Radera
  2. Ja gör det......... väntar med spänning på resultatet!

    SvaraRadera