söndag 30 oktober 2016

Jag gör som man ska

Idag tänkte jag att jag var lite väl noggrann att följa regler och direktiv. Politisk korrekt, nästan mesig.

Trädgårdsmöblerna staplas under tak
Söndag 30 oktober och klockan ställdes tillbaka en timme. Ja, där är det ju praktiskt att göra som alla andra. Men faktum är att jag var uppe mitt i natten och övervakade proceduren. Prick klockan tre i natt svartnade min mobil för en stund och när jag fick igång den var klockan två och jag kunde lugnt somna om och kosta på mig att sova ut extra länge på morgonkvisten.

Men så är det det där med trädgårdsmöblerna också, det hör ju ihop med vintertiden och man vill ju inte missköta sig. "Trägårdsmöblerna ställs tillbaka när klockan ställs tillbaka" heter det. Om det nu är några åtgärder om man missköter och inte ställer tillbaka möblerna just idag vet jag inte, men för säkerhets skull blev det en tur till stugan för att bubba möbler. Vi dricker mycket kaffe i stugan så vi har många sittgrupper och bänkar och allt skulle vinterförvaras enligt påbudet. Är det kanske ett EU-direktiv?

Än så är det långt till vår ...
I veckan kommer snön 2-3 decimeter(!) sägs det så snöskyffeln står beredd och vi räfsade lite löv också där löven låg som allra tjockast. Resten får blåsa bort.

Vinterprocedurerna är inte lika roliga som motsvarande procedurer på våren, men nu är det gjort och jag ber att få rapportera det till berörd myndighet.
 



     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar