lördag 29 oktober 2016

Vad ska vi äta i kväll?

Vi är bara två i maten, men det kan vara lika svårt ändå att variera menyn.

Ja, mitt bidrag till maten hemma är mest bara att äta den, det erkänner jag lite skamset, men jag kan i alla fall komma med något förslag när jag får den där frågan. Oftast föreslår jag nån husmanskost som i veckan när jag föreslog falukorv med stuvad spenat. Men standardförslaget pannkaka med hallonsylt nappar Margareta aldrig på. Inte riktig mat....

Andra förslag kan vara en lunch på stan, det är en fin vardagslyx och då får man ju en liten promenad också. Eller hämtmat, oftast thai eller pizza. Eller souvlaki från greken. Och nån ytterst enstaka gång lagar jag nåt själv och pannkaka ska jag testa i veckan. Suget är stort och det var länge sen.
Reservmat när jag har hand om kvällsmaten 

På helger fixar Margareta ofta någon ny rätt som någon av alla de otaliga otaliga TV-kockarna  har lagat i någon av alla dessa otaliga inslag med matlagning på TV, och det är alltid gott, som igår kväll då vi åt en ny lasagnevariant med skaldjur. Kanon!

Men ibland tröttnar hon också med att stå vid spisen, så ikväll var det min tur igen att fixa maten. Promenad till affärn! Vad räckte fantasin till ikväll då?

Grillad kyckling med pommes frites. En nödlösning som vi ofta kört med genom åren när vi kom hem trötta på fredagskvällen och hela familjen var hungrig. Men nu var det så länge sen så det var riktigt gott och nu har jag visat prov på min matlagningskonst igen.

Men får jag till pannkakorna i veckan så ska jag banne mig ta en bild och lägga ut receptet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar