torsdag 13 oktober 2016

Veckans Frida

Tänk om man hade haft 5 procent av drivet Frida Boisen har i sitt huvudspår, Sociala Medier.

Frida kör oftast ärmlöst
Det är en fröjd att lyssna till henne på torsdagsmorgnarna och det är så mycket jag försöker ta till mig även om tåget redan har gått för mig, men tänk om man haft 5 procent av hennes energi, det var ju precis så jag tyckte den gången.

Inget att älta om, nu ser jag bara framåt, men ändå: tänk om jag den gången omkr. 2010 inte bara fått mothugg, "Nej "din verksamhet" ska vi ABSOLUT inte ha i vår förening" sa styrelsen. Jag borde kört ändå. Det var fegt av mig att kasta in handduken, men "griniga gamla gubbar" tänkte jag om de fina herrarna och stämplade ut. Slutältat om det, jag fick inte med mig mina ålderskamrater i Sociala Medier-racet då, men nu det gått några år. Nu ser jag att dom tom har kurs i Facebook, kanske med det material jag donerade till föreningen!? Då gjorde jag kanske lite nytta ändå? Slutältat!

Men en sån fin egenskap det är att vara öppen, positiv alltid med ett leende även om man får mothugg. Jag inbillar mig inte att inte Frida också är sur och ledsen emellanåt, men jag är säker på att normalläget för henne är vara positiv.

Det är inte alltid att mitt normalläge, jag har rätt ofta lågt PH-värde när det går trögt. Men Frida är ett föredöme, dels som inspiratör för mitt intresse inom Sociala Medier för äldre men lika mycket också med sin glada person.

Så tänkte jag på Gustav Fridolins knep också. Han hade en lapp framför sig på partiledardebatten i söndags där han skrivit några saker som han skulle tänka på som "självförtroende, utstrålning, stå säker" etc etc och han fick kanske lite råg i ryggen när han sneglade på den när AKB och Annie Lööf var dumma.

Jag skriver "Frida Boisen" på min lapp och sneglar på den när jag får mothugg.              
 
              

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar