lördag 26 november 2016

Jag har otur med mina mobiler

Hur många gånger om dagen kollar man sin mobil? Ungefär 150 gånger och för unga ligger det på 300 ggr, allt enligt en snart tre år gammal undersökning i Metro! Det stämmer säkert på mig med. Uppåt 200 är nog min siffra.

Jag har hört att det finns folk som bara använder sina mobiler till att ringa med. Jag vet inte om det är sant, det låter märkligt. Bara ringa.... Ringa, det gör jag ju nästan aldrig, men jag vet att det går med min också, men jag har den mest till annat.

Och är jag kanske lite väl fixerad vid mobilen? Här i Mitt Sjuttital har jag redan skrivit om mina mobiler 17 gånger, det här blir nummer 18. Av över 600 inlägg handlar 18 om min mobil! Så himla intressant kan den väl inte vara?

Rustad för service
Jo, för mig är den väl det eftersom jag fingrar på den 200 ggr/dag men nu har den börjat bråka. Min Samsung S6 kostade som ny 6.000 och fyller ett år nästa vecka och jag betalar flera hundra varje månad bara för att kunna få fingra på den. Tänk så bra det var en gång när man kunde ta fram verktygslådan och skruva fast sladdar som släppt och fixa felen själv.

Sånt gör man inte numera och sen några månader krånglar den, intermittent, och i morse också så jag gick ner till grabbarna på Tre och var lite nervös. Skulle felet vara kvar tills jag kom ner till dom. Jag småsprang genom Rudbecksparken och höll tummarna. Ett irriterande fel som bara händer varannan, var tredje vecka och lagar sig självt efter några timmar, skulle jag hinna fram eller skulle den hinna laga sig och grabbarna bara rycka på axlarna åt en gnällig pensionär som inget förstår. Han yrar!

Men felet höll i sig så det får allt bli en garantireparation, men lite märkligt. Förra mobilen krånglade också med ett par garantireparationer, trivs dom inte med mig fast jag fingrar hela tiden på dom.

Men snälla, om nu felet lagar sig självt på 2-3 timmar vad är problemet? Jo jag missar ju kanske 50 gånger jag skulle fingrat på mobilen,  vad som helst kan ju hända! Det här måste lösas!                
   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar