söndag 13 november 2016

Jag släpper mitt nya album i veckan

Det är stort för vem som helst i musikbranschen. Bob Dylan, Bruce Springsteen, Carola, alla är vi nog lite spända närvi släpper ett nytt album. Jag är också lite spänd.

Kanske jag tar i lite för mycket med det där med "JAG släpper...", det gäller ju alla andra 150 sångarna i Rock Everybody också och förstås Lars Jauring, vår körledare, och alla andra inblandade också, alla kan ju säga "jag" men samtidigt behöver man väl inte vara så himla blygsam. Jag står fast vid att "jag släpper mitt nya album i veckan".  

CD:n är tryckt och klar med ett omslag som i alla fall herr bloggägaren har gjort alldeles på egen hand, och jag är riktigt nöjd. Nästa liknande uppdrag jag får kommer möjligen inte bli så här strikt, när jag lärt mig Photoshop lite bättre ska jag ta ut svängarna lite mer. Det är roligare med en del texter lite på sniskan eller skeva och förvrängda, inte bara så här rakt upp och ner, men det här blev bra nog!

Jag hade ett litet privat releaseparty nu i kväll, söndag, där Margareta var inbjuden, men sen ska det festas hela veckan. I kväll började vi lite lugnt med vedugnsbakad pizza hemma vid TV:n, sen ökar vi undan för undan och avslutar mot slutet av releaseveckan på lokal, jag är sugen på att riktigt slå runt med en brakfest som kung i baren nu när mitt (nåja...) nya album äntligen har lämnat pressarna.

Keep rockin'!
                      

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar