lördag 31 december 2016

Bloggaråret 2016

2016 blev inget rekordår, rekordet från 2009 på 517 inlägg är svårslaget men årets 287 är bra nog, nästan ett inlägg om dagen. Och i den här bloggserien Mitt Sjuttital har det sen starten sommaren 2014 blivit 666 inlägg. Klart godkänt.

Nej du behöver inte vara ödmjuk. Du är bäst!
Eller rent ut sagt riktigt bra, riktigt riktigt bra. Jag såg programmet med Petra Mede härom dagen där hon blev intervjuad och hon sa rent ut att "Nej jag är inte ödmjuk längre, jag tycker att jag är riktigt bra".

Inte ordagrant citerat, men rätt i sak hur hon menade, och jag som är så lättpåverkad tänkte direkt, att nej jag ska inte köra med falsk blygsamhet och ödmjukhet längre, jag tycker att den här bloggen är riktigt bra. Och den kommer bara att bli allt bättre om jag får tid att fortsätta skriva. Språkligt är bloggen också rätt OK, bara det är när man skjuter från höften blir det lätt lite stavfel och syftningsfel ibland och det rättar jag om jag eller Margareta ser det och struntar i det ibland om det bara är nån bagatell. 

Fakturera! Fakturera!
Så tänker jag alltid den här tanken: Är det värt tiden? 287 inlägg i år, en bra bit över 3000 inlägg sen mitt utåtriktade liv började, Tänk om man kunnat kassera in några reklampengar eller honorar på sitt skrivande! 100 kr/inlägg = 300.000!

Som Ebba von Sydow sa på den enda bloggarkonferensen jag deltagit i: "Se till att fakturera, fakturera" sa hon. Ja, men vart kan jag nu skicka fakturan? Jag har idag på nytt (för tredje gången) ansökt om ett konto hos AdSense för att kunna få lite intäkter, det ska bli spännande att se om jag får avslag nu också och tänk om man åtminstone kunde få en motivation varför jag är svartlistad. AdSense, förklara er! 

Ev, bloggintäkter 2017 kommer oavkortat gå till Världens Barn och bloggen Mitt Sjuttital kommer att leva vidare 2017, det är mitt nyårslöfte. Och jag kommer säkert att bli påverkad av tuffa tjejer i fortsättningen också.                    

1 kommentar:

  1. Gott Nytt År och fortsättningsvis med lika härliga blogginläggfunderingar!

    SvaraRadera