fredag 23 december 2016

Inte direkt skrivkramp men ingen större lust

Fint väder idag dan före julafton och vi var tidigt nere på stan för de sista inköpen och jag fick rätt gott om tid att sitta och knappa en stund vid datorn, men det går lite trögt idag.

Jag hade många uppslag och började lite här och lite där, julshower, näthandel, julmarknader, julklappar, terrorism, Berlin, pensionärsskatten, hyror etc etc men nu har jag tryckt Delete på alltihopa, dom inslagen kommer aldrig på pränt. jag blev lite tagen idag när min en gång bäste vän på jobbet efter en tids sjukdom nu har avlidit.

Vi hade inte haft så mycket kontakt på länge, men det berör en så att för en stund blir man lite tagen och handlingsförlamad. Skulle vi ha setts lite mer? Hade jag kunnat göra något för honom? Nej det var svårt att vara spirituell idag.

I stället kopplade jag av lite med att lära mig "rippa en CD", det visste jag inte ens vad det var när dagen började, men nu vet jag. Och en rippad låt fick bli en stillsam julhälsning på rockkörens Facebook och jag tar den här också.

Min kompis var duktig att dansa och han har säkert många gånger kört en tryckare med tjejerna på kontoret till den här typiska "sista dansen"-låten. Här i Rock Everyboys tappning:




           I morrn är det julafton, jag tar nog julledigt några dar nu. Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar