torsdag 8 december 2016

Jag missade Linda Gail Lewis

En världsartist (åtminstone syster till en) var i stan häromdan men jag missade det, jag läser annonser i tidningen så dåligt. Det är svårt för arrangörer att märkas i bruset.

Det har jag själv märkt så många gånger när jag varit med att ordna saker och annonserat, affischerat, delat ut lappar i brevlådor etc. Och ingen kommer. Senast förra veckan när stans alla körer, flera tusen sångare, var inbjudna till vårt arrangemang men en handfull dök upp. Det är svårt att märkas i bruset.

Margareta är bättre på att i alla fall hitta en del korn som annonseras i bladet som när Åhléns har nåt bra erbjudande t.ex. Men nu när en artist i vår smak är i stan så missar vi båda två. Dumt. Och inte bara det, hon sjöng på en scen där jag aldrig varit, visste inte om den ens. Gamla Sigurdsgatan heter Intiman nu. 

Jag är minst lika trög som alla andra. Visst kan man sitta på sin kammare och gå i samma gamla fotspår men den här missen var en bra tankeställare, ryck upp dig, Örjan! Såna här tillfällen får du inte missa!

För drygt 30 år sen såg vi hennes storebror, Jerry Lee Lewis, sjunga på  ett fullsatt Johanneshov och vi var där hela familjen, den gången, vi ville så gärna prägla våra barn på bra musik fast dom bara var i 8-10-årsåldern den gången. Vet inte hur det lyckades, men Jerry Lee verkar leva fortfarande när man kikar på Wikipedia och lillasyster Linda Gail är fortfarande bara barnet, bra årgång, blir 70 nästa år och är i högsta grad still going strong.  

Det är väl inte troligt att hon kommer till Västerås några fler gånger så det får räcka med Youtube för min del, men nästa år måste jag ha bättre koll på vad som händer på Intiman i Västerås vare sig det är världsartister eller lokala förmågor som dyker upp. Och tur att mina Facebookvänner i kören ger så här fina tips och jag ska hänga lite mer på Intiman 2017..

           

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar