söndag 1 januari 2017

2017 börjar med AFK!

Nu blir det några dagar IRL i stället och allra först en solig och folktom morgonpromenad. Var alla kvar i sängen med huvudvärk idag?

När jag tjänstgör som morfar tar jag kompledigt som bloggredaktör och den här gången kommer jag inte ens att fingra på mobilen. Allt fokus på barnen! AFK och IRL och bloggen går i sin.

Även om Margareta påstår att jag är beroende så tycker jag inte det själv, men visst är det dumt när mobilen krånglar. Min Samsung Galaxy S6 som fortfarande för mindre än ett år sen var Samsungs flaggskepp kostade 6000 kronor. Men nu har den definitivt säckat ihop och kommer i morgon bitti att lämnas in till ungdomarna på Tre. "Ett sånt fel har vi aldrig sett"  sa dom när dom kikade på den för nån månad sen så jag vet inte om jag ska ha några stora förhoppningar.

Jo, garantin gäller så det är klart att dom ska fixa't, men tar det en vecka, två eller tre, eller flera månader eller kommer jag få krångla med dom ända tills garantin går ut om ett år?

Jag som är ärlig och erkänner att jag blir påverkad av reklam, jag måste erkänna att jag såg en fin mobil härom dan som väckte ett visst intresse. Det ryckte till lite... För en gångs skull en riktigt snygg mobil och dansk design är alltid lite extra. Bra eller inte vet jag inte men snygg och dom hade en fin reklamfilm!

Men alldeles för dyr och absolut inte nåt jag på något sett funderar över, det var bara ett sidospår när jag blev mobillös så här på nyåret, nej nu är det upp till ungdomarna på Tre att få ordning på min "gamla S6".

2017 är igång och jag är härmed AFK.

Innan jag ens hann publicera det här inlägget fick jag några synpunkter på mitt sätt att skriva, men jag ställer krav på mina läsare! "Gå i sin" är ett riktigt gammalt uttryck blandat med de mer moderna  AFK o IRL. En viss allmänbildning krävs om man ska hänga med i Mitt Sjuttital!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar