torsdag 19 januari 2017

Carina Bergfeldt, I've got a crush on you!

Visserligen händer det mycket i världen men ändå måste jag erkänna. Vi överkonsumerar nyheter.

Carina skriver: "Det där gamla uttrycket:
En kvinnas plats är i Vita Huset" 
Om man ändå kunde komma ihåg allt man hör och ser vore det väl Ok, men det gör man ju aldrig. Ändå kollar vi nyheter från tidig morgon både en o två o tre gånger på morgon-TV och under hela dagen på mobilerna och så på Rapport och ibland Aktuellt också. Man vill ju inte missa nåt, det händer ju så mycket. Och så kan man ju få se Carina Bergfeldt.

Vilket kap av SVT att anställa henne. Kolumnist och författare, född 1980 det är allt jag vet om henne. Och rösttränad av Lisbet, vår "röstbefriare" i Rock Everybody, det var ju lite kul.

Hur som helst är hon lugn, saklig, tydlig, påläst, rolig etc etc. Och modern. De flesta journalister, nej alla, numera är ju aktiva på Sociala Medier men jag har inte hittat nån som är så rolig att följa både på Twitter och Instagram. Sambo med en idrottsreporter på Aftonbladet bjuder dom på massor av kul inslag som bilder på Obamas nya bostad och hur dom städade ut julen och igår hälsade hon på Trump på Madame Tussauds i Washington. Varje dag nåt personligt så jag känner mig som en god vän till Carina och hennes kille.

Carina kommer förhoppningsvis att fortsätta bevaka USA och nu kommer det bli några spännande månader när Trump ska skolas in i sin nya roll. Så det blir nog inte mindre nyhetstittande nu.

Och btw: Margareta känner samma sak som jag, en av hennes största Instagram-favoriter så hon är inte sotis på mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar