fredag 20 januari 2017

Det här var ingen vanlig dag..

Ingen vanlig dag för världen, inte för Sverige och inte för mig själv heller.

Trump en pajas?
1. Idag blir Donald Trump president i USA, intressant hur det ska gå. Så här innan han hunnit svära eden och kommit igång på allvar kan man ju fundera , hur kommer det att gå? Det kan hända att han är president för hela resten av Mitt Sjuttital, hur kommer det att gå. Innan han nu kommit igång så ser jag som så många andra som en kvinnoföraktande homofob som skrävlar och som gör världen osäker, förnekar klimathotet och mobbar gärna såna han inte gillar. En otrevlig typ. Men är han det?

Och hur kommer det att bli? Den här bilden som jag och många andra har om honom, hur rätt är den? Det kommer att bli intressanta år framöver.

2. I Sverige blev vi 10 miljoner just idag strax före åtta på morgonen.

När jag föddes var vi 6,5 miljoner och när Mitt Sjuttital är färdigbloggat år 2024 är vi 11 milj och när sen i en framtid även Mitt Ljuva Åttital är klart år 2034 är vi 11,733.799. Intressant! Sen mitt i Mitt Ljuva Nittital år 2040 blir vi 12 miljoner och lagom till min 100-årsdag är vi 12,2 milj, nästan dubbelt upp under min stund på jorden!

Mitt favoritskåp i hörnet
3. Och till sist det som var lite speciellt för nig själv i min lilla värld den här dagen och kanske den allra största händelsen. För första gången någonsin hade nån otrevlig typ lagt beslag på mitt klädskåp på gymmet. Allvarligt, jag tänkte nästan vända direkt och gå hem.

Sens moralen kan väl vara det att det där man är närmast berörd av är mest upprörande, som att mitt skåp var upptaget, det andra brukar ordna sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar