fredag 13 januari 2017

Fredag 13 januari

Dan började lite i kaos när klockan ringde redan 6.15 fast jag ställt den på 7.15

Inte för att jag kände jag igen signalen, men väckarklockan kan jag ställa av i sömnen och somna om så det fixade jag rätt snabbt. Men alarmet fortsatte att larma. Väckte Margareta, hade hon ställt klockan så tidigt, Hon stängde av sin klocka men alarmet fortsatte att larma.

Mobilen då var låg den. Sprang runt och letade och hittade den till slut, men den var tyst. Margaretas mobil då? Sprang runt och letade efter den ett tag, men den var det inte heller.

Vi har larm lite var stans, i klockradion i köket, i internetradion, i armbandsklockan men don´m var tysta. Det där obestämbara pipande höll på om man blir ju galen. Frysskåpet? Brandvarnaren? Har kriget kommit?

Jag som bara har ett öra i drift har väldigt svårt att lokalisera var såna där ljud kommer ifrån.....

Ooops - där gick strömmen. När strömmen inte var tillbaka på 10 minuter gick jag till gymmet och nu när jag kom tillbaka var strömmen också tillbaka. Kanske någon text försvann men nu fortsätter jag där jag slutade:

Jag som bara har ett öra i drift har väldigt svårt att lokalisera var såna där ljud kommer ifrån men där sprang vi runt Margareta och jag och lyssnade så hittade vi till sist surfplattan pipande längst ner i en plastpåse. Men den hakade upp sig och jag kunde inte få tyst på den, gick inte ens att stänga av! Jag fick stoppa ner den under en massa kuddar, där fick den ligga tills batteriet dragit slut och det har det gjort nu till sist.

Om det här hade med fredagen 13 januari (som ska vara det mest oturliga dagen) att göra vet jag inte, men det har hänt en del just den dagen. Vi som är lite äldre minns fredagen 13 januari 1956, tågolyckan i Ställdalen med 20 döda, många skolbarn. Det var en svår olycka och ett allvarligt trauma för en lite parvel som jag, jag läste allt jag kom över. Lite värre än dagens otur med strömavbrott och att bli väckt lite väl tidigt.        

                 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar