måndag 30 januari 2017

Google och Facebook håller koll när egna minnet sviker

"Återupptäck den här dagen - Dela med dig av dina minnen - Berätta för dina vänner...."

Det är väl nästan varje dag giganterna på nätet påminner om nåt man gjort just den där dagen för några år sen och vill att man ska dela med sig. Jag har inget emot att bli påmind, men jag tror aldrig jag delat vidare ett gammalt minne, bara skänkt en tacksam tanke till dom där datajättarna. att dom tänker på mig.... Men dagens påminnelse från Google tar jag och delar med mig här i Mitt Sjuttital. Those were the days my friends! 2012 levde jag loppan i Mitt Glada Sextital!

Helt enkelt bra läge längs promenaden.
Semestern för fem år sen var en av våra bästa. Det säger man visserligen alltid, men den här gången stämde det extra bra, tre fina veckor. Alla som varit i Las Palmas förstår. Möjligen lite Svensson-varning för dom som måste ha spänning och nåt som sticker ut lite mera, men 25 meter till stranden åt ena hållet och 25 meter till stan åt andra hållet från hotelldörren var lite speciellt. Extremt välstädade stränder och konstigt nog inte så turistigt. Vi jagar inga sensationer på resor, vill bara byta miljö ibland och trivdes fint, men ännu har vi inte kommit tillbaka dit.
Frukost på balkongen 
Just den 30 januari 2012 var nog en rätt vanlig dag för den här resan med sol, 17-20 grader och ingen riktig badtemp i havet. Frukost på balkongen där man satt och kollade ner på Las Canteras och promenaden med folk på väg till jobbet blandat med turister och massor av joggare och där sprang jag själv också varje dag säkert också just den här dagen.

Lunchdags på Trekanten
Typiskt varje dag gick vi en sväng i stan också, gärna till Catalinaparken eller tog bussen ut på vischan och den här dagen verkar det som vi började med en lunch på Trekanten, ett litet torg alldeles bakom hotellet där dom hade en fantastisk dagens rätt.

Rätt billigt och vi fick in 3-4 tallrikar med lite av varje och allt eftersom vi käkade kom servitrisen in med fler rätter toppat av Papas Arrugadas con Mojo som jag visst inte fick med på bild den där dagen. Vi åt där på Trekanten fler dagar så kanske jag har nån annan bild, men idag gällde det ju 30 januari 2012.

Efter lunchen gick vi vidare ner på stan och jag har nåra andra bilder också, men jag tar matbilden istället, Dagens Lunch på Trekanten är prisvärd och rekommenderas. Det blir lätt Cinco Arrugadas i betyg.    

Tack Google för påminnelsen, nu ska Margareta och jag ta och titta igenom fotoalbumet från Las Palmas och jag har härmed delat med mig av några fina minnen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar