tisdag 31 januari 2017

Min Samsung Galaxy S6 mår inte bra

Alldeles för många av mina inlägg handlar om mina mobiler. Ointressant, men här kommer ett till.

Min senaste mobil är ett år och två månader och har hamnat på verkstan hos Tre nu. Jag har tröttnat på'n.

Min gamla gula är åter i tjänst
Ett sånt där konstigt fel, så jag tror aldrig jag får nån rätsida på den. Krånglat nu i fyra månader av och till men nere hos grabbarna på Tre skärpte han förstås till sig och gick helt OK. "Ser vi inget fel på den på verkstan gör vi ingenting mer än tar betalt 350 kronor" sa dom, men jag lämnade in den ändå. Dom hittar säkert inget fel, det kommer att kosta mig 350 kr och jag har en mobil som funkar ibland men oftast inte. Som tur är har jag kvar min gamla mobil som också funkar ibland, ibland inte. Jag kör på den nu ett tag och håller tummarna.

Det är lite skillnad mot förr när grejerna reparerades på lokala verkstan, nu är det en maskin som letar efter felet sa dom i affärn. Det går helt automatiskt och så skrivs fakturan ut på 350 kr och jag får tillbaka mobilen i befintligt skick utan åtgärd. Ingen klurig kille längre som kikar på felet och funderar vad det kan vara och byter ut nån defekt pryl.        

Tur ändå att man inte har barn hemma som också ska ha mobiler och hänga med i nya modeller. Det kostar väl tusenlappar varje månad numera i barnfamiljer, dyrt nog för oss med våra två mobiler.

Och så ska man hålla rätt på avtalen. Jag får ju betala på min telefon hela året men kanske jag kan byta till en ny på garantin? Jag hoppas på det, men jag får nog tji och det blir nog för dyrt.

Mobiler är fantastiska små prylar när dom fungerar, men min Samsung Galaxy S6 tar igen sig nu några veckor på verksta'n.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar