fredag 6 januari 2017

Mina garagevänner

Så fort det går ibland. Nyårsafton med 10 grader varmt men sen blev det direkt buskallt. Så nu får bilen stå och värma sig i garaget så mycket som möjligt. Fint med varmgarage.

Men idag var jag ute en sväng idag med min lilla fransyska och kanske det blir en sväng i morgon också, men mest längtar hon ner till boulevarderna i ett vårvarmt Paris. Ja, det skulle passa mig också, vi kanske skulle rymma. Men tills dess får hon hålla tillgodo med sina 35 kamrater i garaget.

Toyota, Kia, Volvo, VW, BMW, normal svensk blandning förstås och ett par tre andra franska bilar finns det också. Men några sticker ut lite extra. Som några amerikanare.

Ford Mustang
Närmsta grannen är väl fräsigast. En svart Ford Mustang och ganska ny. Lämnar sällan garaget och jag får väl erkänna att om jag skulle vara otrogen nån gång mot min lilla fransyska så skulle det nog vara med en nedcabbad Mustang, min stil på något sätt.


Oldsmobile
Så inne i hörnet bredvid en V70 står en annan amerikanare. Oldsmobile av lite äldre årgång, 1963. Mattan under motorn visar väl att den inte riktigt håller tätt, men så blir det ju för oss alla som fått vara med ett tag. Mänskligt, inget att skämmas över. Den har aldrig lämnat garaget sen den rullades ner där för något år sen och är rätt dammig nu men den ser fin ut, den borde vara med i nån cruising i sommar.

Volvos bästa bil?

Så kronan bland juvelerna:

 En gammal Amazon, med lister och krom, ratt i bakelit, tyvärr inte Californiavit men äkta galon i skinnimitation.

Min fransyska trivs nog rätt bra nere i garaget med så fina kompisar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar