fredag 27 januari 2017

Skrämmande brist på guldpennor

Det är ingen stil på folk längre.

En självklar accessoar för oss gentlemen med stil är en finpenna i bröstfickan. En helt analog finpenna av hög kvalitet, det är det som skiljer agnarna från vetet, busarna från oss gentlemen. Men det är brist på finpennor i den här tidsåldern.

För mindre än två veckor sen såg jag i en TV-intervju en meningsfrände som alltid hade två guldpennor i bröstfickan, men vem var det? Jag har totalt glömt vem det var,  jag skulle behöva komma i kontakt med honom, var köper han sina pennor? Inte i Västerås i alla fall.

Akademibokhandelns färggranna pennställ 
Jag tappade min finpenna av hyfsad kvalitet i höstas fast jag varit så rädd om den. Den var putz weg och jag försökte snabbt skaffa en ny, det är obligatoriskt och absolut nödvändigt  att ha en finpenna i bröstfickan och slog till på en Schneider Haptify, den dyraste dom hade på Akademibokhandeln den gången, 49 kronor.. Finns på Clas Ohlson också för 39 kr och knappast en finpenna men ändå dyraste pennan i stan! Inget att skryta med.

Jag har länge letat efter ett par guldpennor som ligger tungt i handen, jag tror att det passar min lite högdragna  stil och dom skulle göra underverk för min spretiga handstil. I går hade jag en stund över innan bion och tittade in på Akademibokhandeln och frågade efter var dom hade guldpennorna men blev visad till pennorna på bilden, "Hoppas du hittar nåt som passar"

Det gjorde jag inte, ingen passade. Jag vill ha bra pennor, inte 50-pack på Clas Ohlson och sånt.

Nej, jag har inte letat på nätet än, jag tänkte stödja våra lokala handlare i stan i första hand, men OK då, jag kastar in handduken. Västerås bjuder på en skrämmande brist på guldpennor men får en sista chans på Erikslund i dag på eftermiddan, vi har ett ärende dit, sen ska jag se vad världen i övrigt kan erbjuda.

Två guldpennor i bröstfickan, så ska det va'!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar