söndag 8 januari 2017

Städa ut julen gick fort

Jag har några bekanta som fortfarande plockar fram hur mycket grejer som helst till jul, änglar och tomtar nötter och glitter men det har vi kommit över. Vi är rätt måttliga.

Den vanliga röda
verkar starkast
.
Så det gick riktigt fort att plocka undan ett par tomtar, en julstjärna i fönstret och ett par elektriska ljusstakar. Något lite mer var det väl kanske, men fort gick det och gran har vi inte haft det senaste årtusendet så jag slapp sopa barr. Men två julprydnader fick stå kvar, dom är fortfarande så fina.

Kultur = odling så med min nya titel, kulturarbetare, (se beskrivningen under "Om mig" som du hittar till höger om det här inlägget eller längst ner, efter inlägget). kan man lätt tro att jag skulle vara en baddare på att odla upp egna amaryllisar till jul, men nej, det ligger över min kunskapsnivå! Så vi köpte tre stycken av Sollentuna Norra Scoutkår och bidrog på samma gång med ett litet bidrag till Cleas insamling för att kunna delta i nästa världsjamboree. Jag köpte ett vedträ häromdan också för 100 kr som ett bidrag till Sollentuna Norra. Vad blir det för en kubik?

Också fin
Jag köper gärna mer för att stödja Sollentuna Norra och det var bra kvalitet på Amaryllisarna som har blommat sen tidigt i december och fortfarande är dom igång på nya stjälkar. Dom får stå kvar så länge dom själva orkar så förlänger vi julkänslan lite.

Sollentuna Norra sålde julgranar också, men det köpte vi ingen men till nästa jul igen blir det säkert några nya Amaryllisar i alla fall. Så att Clea kommer iväg på sin Jamboree.

Allt handlar om pengar numera och jag såg häromdan att scouterna får minskat statsbidrag på 2 miljoner nästa år, så då får väl supportrar i periferin göra desto fler stödköp.

Men nu är alltså julen utstädad redan innan tjugondag Knut, det sista av glöggen är urdrucken och julpepparkakorna är uppätna. Nu blir det långa grå veckor ända fram till nästa högtidsdag som kan komma fortare än man anar.            

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar