lördag 21 januari 2017

Vilken otur, just idag och just nu!

Ja, nu var det ett par dar sen jag hörde ett rop på hjälp bortifrån städskåpet. Och ett par rätt kraftiga svordomar.

Men när nånting går sönder är det ju alltid på en dum dag. Aldrig har det väl hänt att man tänkt att "vilken tur att den gick sönder just idag, jag hade ju inget alls för mig"

Det var dammsugaren som var trasig, "en plastdetalj kan gå i tusen bitar" som Björn Afzelius sjunger eller om det var något annat han nu sjöng om. Jo hjärtat var det visst han sjöng om, inte en Nilfisk Power P40 där alltså en plastdetalj spruckit till småsmulor, hjulet.

Hur som helst så insåg jag rätt snart att det skulle vara svårt att laga ens med silvertejp så det första man tänker på att nu får vi köpa en ny dammsugare. Vår Nilfisk var allt lite dyrare än vad vi brukar köpa, vi fick den en gång av Annika som av en tillfällighet plötsligt stod med två dammsugare "men vi kan ju köpa en lite enklare" tänkte jag. "Eller kanske kan man lämna in den? Eller kan jag ändå laga den själv?"

Reservdelar i stan hittade jag inte men suveränt att jag hittade manicken på nätet för 225 kronor och med snabb leverans har jag bytt det trasiga plasthjulet. Bra service av Nettoparts i Malmö!

En gång skulle vi på semester, precis då blev det stopp i diskmaskinen som jag fick böka med hela kvällen innan resan. En annan gång just före en resa var det tvättmaskinen som la av. Otur händer alltid "just idag",    

Stort som smått händer och kan redovisas i Mitt Sjuttital!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar