söndag 26 februari 2017

Ska jag ställa upp i årets bloggutmaning?

Jag skriver en rad i min blogg mest varje dag. Fram tom idag 41 visdomsord på 57 dagar är ovanligt lite, men jag har helt enkelt varit lite lat några dar ibland i år men det finns alltid mycket att skriva om.

Fredrik Wass foto.Det positiva med förra årets #blogg100 var att det blev märkbart fler läsare i min blogg och själv passade jag på att läsa en massa nya bloggar, så ska jag köra en sväng till funderar jag nu på. Jag har ju varit med från starten så visst lockar det att hänga med i år också.

Men inte har jag fått några nya kontakter och det skulle förvåna om det blev ett viralt genombrott i år. Fast man vet ju aldrig...... Men mina kollegor tycker nog jag är för gammal.

Ingen stor sak, jag kanske kör i år igen. Med snabba ogenomtänkta inlägg, inte så genomarbetade. Som pensionär har man ju inte all tid i världen, jag undrar om inte många andra sitter på jobbet och knappar. Många bloggar är så seriösa, formella och jobbrelaterade så det verkar som dom sitter på ett tråkigt kontor och skriver och inte är ute i verkligheten.

Just nu anmälde jag preliminärt min blogg till #blogg100-generalen Fredrik Wass så att den kommer upp på listan och det är inga straff om jag inte fullföljer. Men som en plikttrogen 40-talist skulle jag aldrig, aldrig göra som många av mina yngre kollegor gjorde förra omgången. Bra många skrev bara att "Hoppla, nu har jag missat en vecka, men nu kör jag igen! Jag är fortfarande med."  Nej, om jag börjar tagga mina inlägg med #blogg100 på onsdag 1 mars så kommer jag att dra mig ur om jag missar ett endaste inlägg. En hederssak för en 40-talist som lever i sitt sjuttital.

President Trump
@potus = President Of The United States
Kanske lite mera politik den här gången? Carl Bildt skrev en väldigt bra artikel i Washington Post i går som han länkade från Twitter med ett "Not sure @POTUS would understand". Bra Bildt, inte alltid jag gillar det du skriver men det där var bra! Jag kanske ska skriva lite sånt jag också.

Och kanske lite mer om musik och körsång? Om resor? Om våren? Om äldrefrågor som ekonomi, sjukvård och nätet?  

Om mat? Senaste nytt är att frukt, uppåt ett kilo om dan, är det allra bästa, där har jag mycket att skriva om. Hur äter man ett äpple, hur skalar man en apelsin etc. det finns det mycket att skriva om.

Jag har så mycket i pipeline, så mycket i mitt förvirrade huvud. Jag får se om det blir #blogg100.

1 kommentar:

  1. Jaha du nattjobbade......
    Klart du ska hänga på igen för jag vill läsa!

    SvaraRadera