fredag 24 februari 2017

Supportens rapport från Kungsberget

Efter fem dagar i Kungsberget är jag rätt mör. Fem dagar utan att åkt skidor en meter.

Utsikten från köksfönstret var rätt OK. Bästa läge!
Själv har jag under åren provat Romme, Gillersklack, Lofsdalen, Sälen och Högbyn och kanske några backar till men hur dom står sig jämfört med Kungsberget vet jag förstås inte då jag ännu aldrig åkt i Kungsbergets många backar, men dom ser rätt OK ut. Och Kungsberget ligger så bra till, bara ett par timmar från Västerås.

Men fem dar utan att åka skidor? Långa dagar? Nej då, vi traskade runt nedanför backarna och bubbade på matsäcksryggsäcken, tog hand om stavar och lille Ebbe när han blev trött, hejade på när Nelly och Selma körde sina skidskolor. Dagarna går väldigt fort för oss i supporten.                
 
Ebbe, 2 år, gör sin första tur i liften på egen hand! 
Sportlov i Uppsala och söderöver men inte i Stockholm och Västerås det var fint! Så fast det var mycket folk (man hör många språk, tyska, holländska, engelska mm ) så var det måttliga köer till liften och inte den värsta trängseln i matsalen. Det blev nog värre veckan efter att vi åkt hem.

After Ski är viktigt när man är i Kungsberget.
Bra hus, Alla lägenheter är privatägda och kostar runt 1,3 miljoner som sen Kungsberget hyr ut så kanske det tom är en bra affär med lägenhet där. Fint med egen bastu i lägenheten men inte ens det gör att jag reflekterar på att köpa egen lägenhet.

Tredje året vi supportat i skidbacken. Flickorna börjar bli riktigt drivna nu och i år var det Ebbe 2 år som skulle prova. Han var inte alls på bettet första dan men små barn måste vilja själva och banne mig stod han inte där i liftkön dan därpå alldeles ensam och tog sig upp till backens högsta topp! Barnbacken förstås men den hade varit hög nog för morfar och mormor. Om vi nu hade haft skidor och liftkort.

1 kommentar: