söndag 23 april 2017

Ett äkta vårtecken

Alla människor lämnar spår efter sig. En del mer påtagliga spår än andra lite mer abstrakta och det är inte precis det roligaste jag vet att ta hand om den här typen av spår, men det är skönt att få det gjort. Hör våren till och nu är det äntligen klart för i år. Jag var riktigt sugen i morse att komma igång, och som så många gånger förr under Mitt Sjuttital måste det noteras i detta forum.

När nästa generation en gång tar över på Stentorpet är det väl slut på den här proceduren, "tänk så gammalmodigt dom hade det förut",  men jag håller på Separett som det mest miljövänliga alternativet. Och det hör alltså våren till på Stentorpet. Men när flyttfåglarna kommer till Sverige 4,5 dagar tidigare numera än för några 10-tals år sen så är den här proceduren är nästan en månad senare än förra året, det var väl intressant.
Gropen är grävd.

Många har hjälpt till under året med förarbetet. Vi kan ju lätt vara 10-15 personer här ibland och alla efterlämnade spår ska tas om hand nu på våren enligt mitt geniala system som är utarbetat med stor omsorg. Någon har skändligen antytt att det är ett krångligt och svårt system som är svårt att förstå, men det säger mer om fattningsförmågan hos den som inte tagit till sig mitt system än hos mitt system som dessvärre inte fått något namn än, men jag tänker på´t.
 

Till sist kan erkänna att jag själv har svårt att förstå hur lite det blir kvar till slutförvaring efter en hel årsproduktion. På bilden ovan är det bara grävt ett par decimeter djupt, det räcker! Och det blir bra jord när det fått ligga till sig några år.

     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar