lördag 22 april 2017

Gnälligt idag

Gnälligt och lite halvtråkigt inslag  idag. Inte deppigt men segt, så jag tar och gnäller lite. Det varma vädret man väntar på kommer ju aldrig så det är svårt att vara annat än seg och det är svårt med blogguppslag. Dessutom har jag ont i ryggen.

På spinningen i onsdags fick jag sämsta cykeln där styret inte går att justera och sadeln lutar framåt så man nästan glider av sadeln. Det sabbade ryggen så veckan har varit extra seg, men nu käkar jag Ipren ett tag. 

Föreställningen med kören i torsdags blev också extra seg när ryggen krånglade. Man ska ju stå rätt länge och dessutom se glad ut, det går inte ihop riktigt när ryggen krånglar.  

I går, fredag, tänkte vi åka till stugan när vi var klara med dagens jobb och spring och skubb, men i det trista vädret var det lätt att ångra sig när det kändes så segt, vi åker dit idag i stället. Idag är vi pigga! 

Actic-träningen i går var inte heller någon höjdare (ryggen) och jag blev så trött när jag kom hem att jag nickade till en stund på soffan efteråt. Deklarationerna var inte alltför roliga men snabbt fixade och nu börjar vi spara direkt till årets restskatt. Och vi ökade på skatteavdraget lite till fr.o,m, nu för nästa års deklaration. Nån gång ska man väl slippa restskatt. Och regeringen har aviserat sänkt pensionärsskatt 2018..  

Så pratade vi om PG Gyllenhammar i bastun igår, nog går han lite gubbigt kunde man se på TV i veckan. Han är runt 10 år äldre än de flesta av oss träningskamrater på Actic men han går lite väl knackigt, bredbent och framåtlutad. Är det en sån gångstil man har att se fram mot nu allt som Mitt Sjuttital rullar på?

Inget positivt alls? Jo idag blir det sommarstugan i fint väder, jag kommer att få massor gjort i stugan. Och med ett par piller så känns ryggen bara bra. Men ibland är det fint att få gnälla lite. Slutgnällt! 
       
                             
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar