måndag 24 april 2017

Jag strejkar idag. Ingen idé att läsa detta inlägg.

Grått o trist 
Jag har aldrig strejkat. Det närmaste jag kom var övertidsblockaden som vi hade en gång så att vi fick förlägga några möten till Örebro när Stockholmare, Västeråsare och Göteborgare skulle samlas. Från Örebro hann alla hem under ordinarie arbetstid. Men nu tror jag att jag strejkar till sist.

Men vad ska strejken gå ut på. Vem är motpart. Ja, det är själva livet i år som inte kan prestera bättre än att ge mig kyla, snålblåst och blötsnö 24 april. Visst heter det "aprilväder", men då har ju april nåra dagar i alla fall varit hyfsat varma. Det är inte ovanligt att några dagar tom bjudit på kortbyxväder för joggingrundan, det har det inte varit tal om iår.

Nej kära livet, så länge det är på det här sättet så orkar jag inte anstränga mig, inte ens för att skriva nåt intressant i Mitt Sjuttital. Jag lägger mig tidigt i kväll. Jag tyar inte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar