torsdag 27 april 2017

Ombytta roller

Paradigmskifte är ett fint ord som jag inte vet riktigt betydelsen av och hur man ska använda det, men det känns som jag kan köra med det idag. Vi har just i dag bevittnat ett paradigmskifte, Margareta och jag.

"En allmän tro och en allmän uppfattning" står det i ordboken och det gäller hos oss att det varit varit herrn i huset som ska ha den modernaste tekniken och att frun i huset får överta det som blivit över. Men den naturlagen gäller inte from idag. är inte det att betrakta som ett paradigmskifte så säg. Här i Mitt Sjuttital är det from idag Margareta som tagit den tekniska täten och som i sin tur får lotsa mig vidare i nya landvinningar. lite bekvämt för mig att ha nån att fråga,

OK då, lite avis är jag på hennes nya, moderna mobil som har en hel del finesser som inte finns på min, men det blev så den här gången. Inte mer än rätt, och det fina är att det inte kostade just nånting, vi sa upp några onödiga utgifter så det gick jämnt upp den här gången.

Ny mobil, nya möjligheter, nya funktioner, nya problem.... Den piper och låter så det är allt en hel del kvar att ställa in. Vi har till en början samarbetat rätt bra med inställningarna och att skräddarsy miljön i den nya mobilen men nu får allt Margareta som har den nyaste mobilen ta ansvar själv för fortsättningen.

Augmented Reality t.ex. som Frida Boisen berättade om i morse, det ska Margareta få sätta sig in i och förklara för mig. Är det t.ex. nån skillnad mot Virtual Reality. Så fint att jag får hjälp nu, det kommer på köpet när man får familjens modernaste pryl. Här berättar Mark Zuckerberg på ett möte förra veckan om Facebooks 10-årsplan med en massa fantastiska tankar. "A world without screens" pratar han om. Vad ska man då med mobilen till? Jag fattar noll, får fråga Margareta.
Mark Zuckerberg har visst köpt ny T-shirt
         

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar