söndag 16 april 2017

Ungdomliga vanor

Jag har varit mot det tidigare. Tyckt att det sett lite töntigt ut.

Snygga lurar
Aldrig att jag går och pratar i telefonen på stan. Nej ringer det så stannar jag en stund i ett gathörn och drar mig undan och pratar lite mer diskret. Och inte lyssnar jag så mycket på musik heller ute på stan.

Inte ens när jag är ute och springer lyssnar jag på musik, man vill ju inte bli överkörd av bilar man inte hör. Men idag testar jag en ungdomlig stil. Spotify i luren på promenaden!

Varför då? Jo, jag är så himla trött på det här eviga skramlandet i vänsterörat. Min tinnitus blir bara allt värre och enda tipset man får är ju att lyssna på lite musik för att skramlandet inte ska märkas så tydligt. Så man får lite annat att tänka på. Hemma är det väl OK men det​ kanske känns fånigt på stan, men nu har jag provat.

Fungerar det då? Jo, skramlandet blir inte så påtagligt, men jag vet inte ändå. Man måste ju ha rätt högt ljud i lurarna för att överrösta stålverket och det blir man väl också trött av. Och jag som mest lyssnar till gamla dansvänliga godingar såg väl lite skum ut med plötsliga danssteg på trottoaren på väg till stan.

Ella Fitzgerald skulle blivit 100 nästa vecka så det har varit mycket  Ella idag. All världens musik i hörlurarna, vad ska man välja?

"Can anyone explain the thrill of a kiss, no no no" sjöng Ella, Lois Armstrong och jag unisont på promenaden längs Engelbrektsgatan. Grattis Ella till dina 100, och min tinnitus tänkte jag inte på, så det fungerar väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar