fredag 28 april 2017

Ur minnenas arkiv

Jag drog till med "nöjesprofil" häromdan och nämnde Carlforsska. Då påminde Margareta mig direkt om några andra shower som jag måste nämna här så dom inte bleknar bort i glömskan. Det här hade jag nästan glömt! Tänk vad vi varit med om. Ur minnenas arkiv:

Vi har t.ex. uppträtt i Spegelsalen på Grand Hotel, i Rikssalen på Uppsala Slott och på färjan till Fredrikshamn, en kanonförställning en sommarkväll på Strömsholms Slott med mycket mycket mera. På 100-tals ställen i stort och smått. Wienermusik på Stadshotellet. Så vi har hållit på!

Men av alla framträdanden var nog november-82 det roligaste. Västerås konsertsal låg då på Carlforsska och var betydligt större än det är nu, plats för 8-900 pers och det var fullsatt.

Stor orkester och vår dansgrupp deltog med två olika program och med tidstypiska kläder. 1700-tal före pausen och 1800-tal efter pausen. Mycket träning och mycket jobb med kläder. Och inte ett öre i ersättning förstås.

1700-tal, vi längst till höger
I ett album hittade jag några bilder tagna från långt håll i salongen. Minns inte av vem? Både färgen och minnet börjar flagna, men det fanns några artiklar i Vlt som jag klippt ut och också lite bilder, tur att jag sparat en del, det här hade jag nästan glömt.

Inga filmer finns kvar, inga spår på Youtube eller Facebook. Synd!

Efter pausen åkte alltså fracken på och det blev Strauss och sånt. Vad var det mer? Jag har nog lite papper i nån låda i källarn, kanske jag kollar nån gång.

Så här höll vi alltså på en gång och nu har jag i alla fall gjort en liten återblick för att friska upp mitt minne. Vid det här tillfället hade jag inte fyllt 40... Those were the days, jag kanske borde skriva mina memoarer?
 
Lägg särskilt märke till det tjusiga paret näst längst till vänster.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar