måndag 15 maj 2017

I Jordskottland

Omgång 2 av Jordskott är inspelad har jag läst, men jag har inte hört om Sala är inblandad den här gången.

Det är ett skumt hål i stenhögen, men jag vågade inte titta ner.
Vi tog promenaden genom Jordskottland i går hem till Stentorpet och det är verkligen en speciell känsla i den där skogen. Man känner närvaron av Muns.

På stenhögen på bilden låg den lilla flickan som var lockbete och som försvann i underjorden, vilken dramatik! Men det var lugnt i går.

För säkerhets skull var vi beväpnade med varsin stadig pinne. Inte för att det hjälpt mot Muns, men det är ju inte bara Muns man får passa sig för, vi har ju den folkilskna tjädern också. Titta gärna på den dramatiska filmen på min Youtube-kanal. Men nu säger ryktet att tjädern har blivit påkörd och är en numera f.d. tjäder, men säker kan man inte vara i den här skogen.

Jordskott II kommer till hösten, få se om det blir samma succe som första omgången. Jag ser fram mot premiären. Moa Gammel och Göran Ragnerstam är med i år också:     

   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar