söndag 7 maj 2017

Tillökning i klanen.

Lite oväntat blev det häromveckan tillökning i Solnagrenen av klanen. Vi hade inte märkt nånting!
Välkommen! Kul att ses!

Och nu i helgen hade vi första besöket av den lilla nykomlingen här på Stentorpet. En afrikan, det var lite exotiskt. Eller en afrikanska om det ska vara korrekt men född i Dalarna. 2 procent lejon säger lillhusse, men jag vet inte riktigt. Lejonfärgad i alla fall och på Wikipedia står det att den används vid lejonjakt, men inget att vara rädd för. Den här lilla nya klanmedlemmen var en trevlig bekantskap.

Margareta och​ jag är inga hundmänniskor men vi fick bra kontakt direkt tycker jag. Vi har aldrig haft djur själva, inte ens akvariefiskar, men det är lätt att förstå att man fäster sig vid såna här kamrater som en familjemedlem.

Rodhesian Ridgeback jar många bra egenskaper har jag förstått och är bra att ha med på joggingturen, springer gärna flera mil, intresserade och nyfikna och inte skälliga, en trevlig ny bekantskap.

Och jag ska försöka lära mig lite mer om hundar. Och det kanske är de afrikanska  generna som gör att hon helst ligger i solen.  Zuri har gjort sitt första besök i Sala och Stentorpet!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar